Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σε βαθιά κρίση η Nissan: Κλείνει 7 εργοστάσια, απολύει 11.000 εργαζόμενους

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan ανακοίνωσε ότι θα περικόψει άλλες 11.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως και θα κλείσει επτά εργοστάσια, καθώς αναδιαρθρώνει την επιχείρησή της λόγω των χαμηλών πωλήσεων.

Η πτώση των πωλήσεων στην Κίνα και οι μεγάλες εκπτώσεις στις ΗΠΑ, τις δύο μεγαλύτερες αγορές της, έχουν μειώσει τα κέρδη της, ενώ μια σωτήρια συγχώνευση με τη Honda και τη Mitsubishi κατέρρευσε τον Φεβρουάριο. Οι τελευταίες απολύσεις αυξάνουν τον συνολικό αριθμό των απολύσεων που ανακοίνωσε η εταιρεία τον τελευταίο χρόνο σε περίπου 20.000, ή το 15% του εργατικού δυναμικού της.

Η Nissan απασχολεί περίπου 133.500 άτομα παγκοσμίως και τα δύο τρίτα των τελευταίων περικοπών θέσεων εργασίας θα προέλθουν από την παραγωγή, ενώ οι υπόλοιπες από τις πωλήσεις, τις διοικητικές θέσεις εργασίας, την έρευνα και τους συμβασιούχους, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ιβάν Εσπινόζα.

Οι τελευταίες απολύσεις έρχονται να προστεθούν στις 9.000 περικοπές θέσεων εργασίας που ανακοίνωσε η Nissan τον Νοέμβριο, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας εξοικονόμησης κόστους που, όπως είπε, θα μειώσει την παγκόσμια παραγωγή της κατά το ένα πέμπτο.

Τον Φεβρουάριο, οι συνομιλίες μεταξύ της Nissan και του μεγαλύτερου ανταγωνιστή της, της Honda, κατέρρευσαν αφού οι εταιρείες δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν σε μια σύμπραξη πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το σχέδιο ήταν να συνδυάσουν τις επιχειρήσεις τους για να απαντήσουν τον ανταγωνισμό από τις αντίπαλες εταιρείες, ιδίως στην Κίνα.

Η συγχώνευση θα δημιουργούσε έναν γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας αξίας 60 δισ. δολαρίων, τον τέταρτο μεγαλύτερο στον κόσμο με βάση τις πωλήσεις οχημάτων μετά την Toyota, τη Volkswagen και τη Hyundai. Μετά την κατάρρευση των διαπραγματεύσεων, ο τότε διευθύνων σύμβουλος Μακότο Ουτσίντα αντικαταστάθηκε από τον Εσπινόζα, ο οποίος ήταν υπεύθυνος σχεδιασμού της εταιρείας και επικεφαλής του τμήματος μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η Nissan ανακοίνωσε επίσης ετήσιες ζημίες ύψους 670 δισ. γεν (4,5 δισ. δολάρια), με τους δασμούς του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να ασκούν περαιτέρω πίεση στην προβληματική εταιρεία. Ο Εσπινόσα δήλωσε ότι το προηγούμενο οικονομικό έτος ήταν «δύσκολο», με αύξηση του κόστους και ένα «αβέβαιο περιβάλλον», προσθέτοντας ότι τα αποτελέσματα ήταν μια «κλήση αφύπνισης».

Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έδωσε πρόβλεψη για τα έσοδα του επόμενου έτους λόγω της «αβέβαιης φύσης των δασμολογικών μέτρων των ΗΠΑ». Την περασμένη εβδομάδα, η Nissan ανακοίνωσε ότι ακύρωσε τα σχέδιά της για την κατασκευή εργοστασίου μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων στην Ιαπωνία, καθώς μειώνει τις επενδύσεις της.

Η εταιρεία αντιμετωπίζει προβλήματα σε βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, όπου ο αυξανόμενος ανταγωνισμός έχει οδηγήσει σε πτώση των τιμών. Στην Κίνα, πολλές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δυσκολευτεί να ανταγωνιστούν τις εγχώριες εταιρείες, όπως η BYD.

Η Κίνα έχει γίνει ο μεγαλύτερος παραγωγός ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, με ορισμένα καθιερωμένα κράτη κατασκευής αυτοκινήτων να έχουν αποτύχει να προβλέψουν τη ζήτηση για τη νέα τεχνολογία. Στις ΗΠΑ, μια άλλη σημαντική αγορά για τη Nissan, ο πληθωρισμός και τα υψηλότερα επιτόκια έχουν πλήξει τις πωλήσεις νέων οχημάτων.

Διαβάστε επίσης

6 Hours of Spa-Francorchamps: Δυνατό ξεκίνημα και πολύτιμα διδάγματα για την ομάδα Peugeot TotalEnergies ενόψει Le Mans

Από 1η Ιουνίου υποχρεωτική η ασφάλιση των οχημάτων για φυσικές καταστροφές – Τι πρέπει να γνωρίζουμε

H Audi ετοιμάζεται να «τρέξει» στη Formula 1

Σχετικές αναρτήσεις