Άρθρα επί άρθρων έχουν γραφτεί με συμβουλές εργαζομένων, όπως αεροσυνοδών, υπαλλήλων ξενοδοχείων και σερβιτόρων, σχετικά με το τι θα ήταν καλό να κάνουν ή να αποφεύγουν οι χρήστες υπηρεσιών.
Αυτή τη φορά ένας σύμβουλος εστιατορίων της Savory Hospitality έρχεται να υπενθυμίσει σε θαμώνες ότι η ευγένεια διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Ο Σαλάρ Σείκ, όπως αναφέρει το The Take Out, μία από τις πιο αγενείς συμπεριφορές που μπορεί να έχει ένας θαμώνας εστιατορίου είναι να μην απαντά σε ερώτηση του σερβιτόρου, κατά την πρώτη επαφή.
«Όταν ένας σερβιτόρος σας χαιρετάει με ένα φιλικό “Γεια σας, πώς είστε;” είναι μια μικρή αλλά σημαντική χειρονομία φιλοξενίας. Το να το αγνοείτε αυτό και να πηδάτε κατευθείαν στην παραγγελία σας μπορεί να υποδηλώνει ότι δεν ενδιαφέρεστε να επικοινωνήσετε με σεβασμό – είναι σαν να κόβετε κάποιον στη μέση της πρότασης», αναφέρει.
Όπως προσθέτει, ο σερβιτόρος, εκτός του ότι ενδέχεται να σας χαρακτηρίσει αγενή, θα σας κατηγοριοποιήσει ως ανυπόμονο ή απαιτητικό, καθώς η παραγγελία αμέσως «δίνει έναν τόνο συναλλαγής και όχι φιλοξενίας».
Πώς να δώσετε ευγενικά την παραγγελία σας
Ο Σείκ προτείνει στους θαμώνες εστιατορίων να ακολουθούν τις οδηγίες του σερβιτόρου σχετικά με τις παραγγελίες, προκειμένου να υπάρχει ροή στο εκάστοτε κατάστημα.
«Γενικά, είναι καλύτερο να ακολουθήσετε τις οδηγίες του σερβιτόρου – είναι εκπαιδευμένοι να ρυθμίζουν την εμπειρία σας για μέγιστη άνεση και αποτελεσματικότητα». Αν κάνετε ό,τι σας ζητούν, είπε, αυτό θα βοηθήσει τόσο την κουζίνα όσο και το μπαρ να παραμείνουν στο ρυθμό τους, ώστε να συνεχίσουν να βγάζουν τις παραγγελίες φαγητών και ποτών όπως αναμένεται.
Εάν, πάλι, επιθυμείτε να παραγγείλετε ποτό και φαγητό, ο Σείκ προτείνει: «Απλώς ενημερώστε τους με προσοχή». Σύμφωνα με τον ίδιο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη φράση: «Είμαστε πραγματικά έτοιμοι να παραγγείλουμε τα πάντα, αν αυτό σας βολεύει;», χαρακτηρίζοντάς το ευγενικό. Κατά τη γνώμη του, «δείχνει ότι αναγνωρίζετε τη διαδικασία τους, ενώ εκφράζετε τις ανάγκες σας».