Μετάβαση στο περιεχόμενο

Λειτουργικό ηλεκτρονικό εισιτήριο

Μπαίνει πλέον στη ζωή των Θεσσαλονικέων και το ηλεκτρονικό εισιτήριο αφού ήδη λειτουργεί ήδη σε όλα σχεδόν τα οχήματα του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ στη Θεσσαλονίκη. Την ίδια ώρα έχει εξομαλυνθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό η κατάσταση με τα προβλήματα λειτουργίας που παρουσίαζαν.

Ωστόσο η χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου παραμένει σε χαμηλά επίπεδα έναντι του χάρτινου που καταγράφει συνεχή αύξηση, παρά το γεγονός ότι έχει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα, καθώς μπορεί κανείς να το αγοράσει και να το επαναφορτίσει από το κινητό του μέσω της εφαρμογής, που προς το παρόν είναι διαθέσιμη μόνο σε λειτουργικό Αndroid, ή να φορτίσει την κάρτα του χωρίς να προστρέξει σε κάποιο γκισέ.

«Είμαστε ικανοποιημένοι από την πρόοδο στη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο παρουσίασε αύξηση της τάξης του 26% μέσα σε έναν μήνα, κάτι που έχει θετικό αντίκτυπο και στις εισπράξεις. Πλέον, πάνω από το 15% της ημερήσιας κίνησης γίνεται με ηλεκτρονικό εισιτήριο» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας, ο οποίος δήλωσε ικανοποιημένος από την αγορά των προσωποποιημένων καρτών μέσω του portal του οργανισμού και των εκδοτηρίων, που ξεπέρασαν τις 50.000.

Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες, προκειμένου να γίνει ομαλά η μετάβαση στο νέο σύστημα και να εξοικειωθούν και οι χρήστες μεγαλύτερης ηλικίας, στον μέχρι στιγμής σχεδιασμό του οργανισμού είναι η παράλληλη χρήση και του χάρτινου εισιτηρίου μέχρι τον Δεκέμβριο.

Μάλιστα εξετάζεται το ενδεχόμενο να δοθεί και μία επιπλέον παράταση για ένα ακόμη τρίμηνο, ώστε να εξαντληθούν τα αποθέματα όσων έχουν κάνει μαζικές αγορές, για να μην υπάρξουν διαμαρτυρίες.

Το ενιαίο εισιτήριο

Σε ό,τι αφορά τη διαλειτουργικότητα του συστήματος του ΟΣΕΘ με το αντίστοιχο του Μετρό Θεσσαλονίκης και το ενιαίο εισιτήριο, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποια αξιοσημείωτη πρόοδος. Η συζήτηση, πάντως, έχει ανοίξει εκ νέου και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φέρεται να επιθυμεί να δώσει γρήγορα λύση.

Ωστόσο, η πράξη έδειξε ότι αυτό δεν είναι και τόσο εύκολο, καθώς οι εταιρείες που είναι υπεύθυνες για την ανάπτυξη των δύο διαφορετικών αυτών συστημάτων δεν φάνηκαν ιδιαίτερα πρόθυμες να ανοίξουν τα λογισμικά τους, κάτι που άλλωστε δεν περιλαμβάνεται στις συμβατικές τους υποχρεώσεις. Γι’ αυτό, άλλωστε, το υπουργείο κατέληξε στην παράλληλη λειτουργία των δύο συστημάτων με ταυτόχρονη μείωση του εισιτηρίου.

Μένει να φανεί εάν ο νέος κύκλος συζητήσεων θα έχει αποτέλεσμα, ώστε να εφαρμοστεί η χρήση του ενιαίου εισιτηρίου και να λειτουργούν συμπληρωματικά τα δύο μέσα μαζικής μεταφοράς της πόλης.

Διαβάστε επίσης

Τέλος στα μετρητά στα ενοίκια από 2026 με υποχρεωτική τραπεζική πληρωμή και αλλαγές σε επιδοτήσεις και φόρους

Η διαιώνιση των ανισοτήτων στις συντάξεις αποκαλύπτει προνόμια δημοσίου και αδικίες στον ιδιωτικό τομέα

Νέο ψηφιακό σύστημα απλοποιεί διαδικασίες και μειώνει δικαιολογητικά για φοροαπαλλαγές στην απόκτηση πρώτης κατοικίας

Σχετικές αναρτήσεις