Μετάβαση στο περιεχόμενο

Υπάρχουν, τελικά, ασφαλείς θέσεις στο αεροπλάνο; Τι δείχνει μελέτη του TIME, τι λέει καθηγητής αεροναυτικής

Καμπίνα αεροπλάνου

Παγκόσμιο σοκ έχει προκαλέσει η αεροπορική τραγωδία στην Ινδία, με τον αριθμό των νεκρών να ανεβαίνει διαρκώς, καθώς συνετρίβη πάνω σε ξενώνα όπου φιλοξενούνταν γιατροί.

Μέχρι αυτή την ώρα από τους συνολικά 242 επιβάτες του αεροσκάφους, μονάχα ένας είναι επιβεβαιωμένα ζωντανός, ο οποίος μάλιστα σύμφωνα με βίντεο που κυκλοφορεί στα social media (του οποίου η αυθεντικότητα δεν έχει επιβεβαιωθεί), βγήκε περπατώντας από τα συντρίμια και κατευθύνθηκε πεζός στο ασθενοφόρο.

Ο Vishwashkumar Ramesh καθόταν στην θέση 11Α, δίπλα από την έξοδο κινδύνου και πολλοί την χαρακτηρίζουν ως μία από τις ασφαλέστερες θέσεις σε ένα αεροσκάφος. Ισχύει όμως κάτι τέτοιο;

Σύμφωνα με τον Άντονι Μπρικχάουζ, αναπληρωτή καθηγητή στο Embry-Riddle Aeronautical University στην Daytona Beach της Φλόριντα, δεν υπάρχει πραγματικά καμία «ασφαλής» θέση, ωστόσο μελέτες δείχνουν πως ενδέχεται να υπάρχουν κάποιες μικρές διαφορές ανάμεσα σε θέσεις του αεροσκάφους.

Πριν από σχεδόν έναν χρόνο, ο Άντονι Μπρικχάουζ, μιλώντας στη «Wall Street Journal», δήλωσε ότι τα φτερά ενός αεροπλάνου είναι «ισχυρά δομικά στοιχεία» και καθιστούν αυτή την περιοχή του αεροσκάφους πιο ανθεκτική, άρα πιο πιθανό να «αντέξει» σε περίπτωση συντριβής.

Πιο ασφαλείς οι θέσεις στο πίσω μέρος

Σύμφωνα με την μελέτη του περιοδικού Time, τα καθίσματα στο πίσω μέρος του αεροσκάφους εμφανίζουν ποσοστό θνησιμότητας 32%, ενώ το ποσοστό αυξάνεται στο 39% για το μεσαίο τμήμα και διαμορφώνεται στο 38% για το μπροστινό μέρος της καμπίνας.

Επιπλέον, επιστημονικά ευρήματα δείχνουν πως οι επιβάτες που βρίσκονται εντός πέντε σειρών από έξοδο κινδύνου έχουν αυξημένες πιθανότητες να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος με ασφάλεια σε περίπτωση ανάγκης, κάτι που ενδέχεται να λειτούργησε σωτήρια και για τον μοναδικό επιζώντα στην τραγωδία της Ινδίας.

Ωστόσο, ειδικοί στην αεροπλοΐα τονίζουν ότι η πιθανότητα εμπλοκής σε αεροπορικό ατύχημα παραμένει εξαιρετικά χαμηλή. Παράλληλα, επισημαίνουν ότι εξίσου καθοριστικοί για την ασφάλεια είναι η προσοχή στις οδηγίες του πληρώματος και η επαρκής εξοικείωση με τις διαδικασίες εκκένωσης του αεροσκάφους.

Συνοψίζοντας, σύμφωνα με τα ευρήματα του TIME, όσοι επιθυμούν να μεγιστοποιήσουν τις πιθανότητες επιβίωσής τους σε ενδεχόμενο ατύχημα, καλούνται να προτιμούν μεσαίες θέσεις στο πίσω μέρος του αεροσκάφους, ιδανικά κοντά σε έξοδο κινδύνου.

Διαβάστε περισσότερα στο iefimerida.gr

Σχετικές αναρτήσεις