Μοιράσου με!

Είναι το GDPR ο νέος μεγάλος εχθρός των SEO;

Στις 25 Μαΐου 2018, ο κανονισμός γενικής προστασίας δεδομένων θα τεθεί  σε ισχύ και θα προσπαθήσει να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν και προστατεύουν τα δεδομένα στο internet για το προβλέψιμο μέλλον. Αυτός ο κανονισμός θεωρείται ως ένα από τα μεγαλύτερα βήματα για τον έλεγχο και την προστασία δεδομένων στο διαδίκτυο, κάτι που πλέον αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα για διάφορους ιστότοπους που απαιτούν πληροφορίες χρηστών και ιδιωτικά δεδομένα. Όπως είναι λογικό αυτές οι αλλαγές επηρέασαν μέχρι ένα σημείο και το SEO στην Ελλάδα.

Ανεύθυνη διαχείριση δεδομένων

Ένας από τους στόχους του GDPR είναι να προστατεύσει τα δεδομένα των χρηστών που είναι αποθηκευμένα σε διάφορες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Facebook και το Twitter. Οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων είναι μερικές από τα πιο δημοφιλή sites στο διαδίκτυο, με δισεκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες παγκοσμίως. Αυτό κάνει αυτές τις πλατφόρμες ίσως τα μεγαλύτερα αρχεία προσωπικών και ιδιωτικών πληροφοριών στο Διαδίκτυο.

Παρόλο που αυτό μπορεί να μην ανησυχεί έναν μεγάλο αριθμό τακτικών χρηστών, αυτή η τεράστια ποσότητα πληροφοριών μπορεί να πέσει στα λάθος χέρια και να χειραγωγηθεί για να γίνουν “επιθέσεις” σε διάφορους ανθρώπους, ομάδες ή ακόμα και μεγάλες εταιρείες και μάρκες. Αυτή η ανησυχία έχει γίνει πιο έντονη καθώς έχουν καταγραφεί αρκετές περιπτώσεις διαρροής και κλοπής προσωπικών πληροφοριών από προσωπικούς λογαριασμούς κοινωνικών μέσων τα τελευταία χρόνια.

Οι προσωπικές πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει περιλαμβάνουν προσωπικά βίντεο και εικόνες, μηνύματα, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και αριθμούς τηλεφώνων. Αυτό έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία και έθεσε το ερώτημα ποιος μπορεί να δει αυτούς τους τύπους δεδομένων και πώς χρησιμοποιούνται. Με την υπόθεση της Cambridge Analytica αυτό το ζήτημα έφθασε και στο δικαστήριο, πράγμα που είχε σαν αποτέλεσμα μια παγκόσμια συνειδητοποίηση για την ανάγκη προστασίας και ρύθμισης των δεδομένων των χρηστών του διαδικτύου.

Εκτός από τα κοινωνικά μέσα, διάφορες εταιρείες και μάρκες τείνουν να ζητούν δεδομένα από τους εγγεγραμμένους χρήστες τους, καθώς υπήρξαν προβλήματα όσον αφορά την ασφάλεια των δεδομένων. Ένα σημαντικό περιστατικό παραβίασης και κλοπής δεδομένων κατά τα τελευταία χρόνια συνέβη σε κυριολεκτικά εκατομμύρια χρήστες του Sony PlayStation Network, προκαλώντας προσωρινή διακοπή των servers για την επίλυση του προβλήματος.

Αυτά τα γεγονότα μπορούν φυσικά να επηρεάσουν την εμπιστοσύνη του πελάτη σε μια εταιρεία, δεδομένου ότι ήδη θα υποθέσουν – και δικαίως ίσως –  ότι τα δεδομένα τους ενδέχεται να μην είναι ασφαλή στα χέρια της. Με το GDPR οι χρήστες θα μπορούν πλέον να γνωρίζουν σημαντικές λεπτομέρειες σχετικά με το τι συμβαίνει με τα δεδομένα που μοιράζονται σε έναν ιστότοπο, γεγονός που εξασφαλίζει την εμπιστοσύνη μεταξύ αυτών και των ιστότοπων που επισκέπτονται.

Αυτό θα επηρεάσει το SEO;

Όσον αφορά το search engine optimization, το μεγαλύτερο αντίκτυπο που θα έχουν αυτοί οι κανονισμοί θα είναι στις υπηρεσίες συνδρομής και εγγραφής σε ιστότοπους, καθώς θα πρέπει να γίνουν συμβατές με τις πολιτικές προστασίας δεδομένων οι οποίες μεταξύ άλλων επιβάλλουν και τη συναίνεση χρήσης των δεδομένων από τους χρήστες.

Όσον αφορά τα rankings στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, η εμπειρία του χρήστη θα επηρεαστεί εξαιτίας των αδειών χρήσης δεδομένων και των προτροπών που πρέπει να υπάρχουν για να ενημερώσουν τους χρήστες κατά την “είσοδο” τους σε ένα site ή μία σελίδα. Αλλαγές θα γίνουν και στον τομέα του Analytics, καθώς οι χρήστες πρέπει να ενημερώνονται για τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα τους για στατιστική και οποιαδήποτε άλλη ανάλυση. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι το GDPR θα επηρεάσει τους παράγοντες κατάταξης. Ωστόσο, δεδομένου ότι η Google κυκλοφορεί πολυάριθμες ενημερώσεις τους τελευταίους μήνες, οι αλλαγές μπορεί να είναι καθ’οδόν.

Συμπέρασμα

Το GDPR αποτελεί ένα τεράστιο και πολύ θετικό βήμα για την προστασία των δεδομένων των χρηστών του διαδικτύου όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Δεδομένου ότι πλέον οι πληροφορίες κινούνται με πολύ γρήγορους ρυθμούς, είναι κάτι που μπορεί να εξασφαλίσει ότι τα δεδομένα μας θα χρησιμοποιούνται σωστά και δεοντολογικά. Δεν πρέπει να το βλέπουμε σαν εχθρό, όσον αφορά το SEO, αφού σε γενικές γραμμές δεν φαίνεται πως θα το επηρεάσει, τουλάχιστον όχι σε σημαντικό βαθμό.